Gimnastyka twarzy może zastąpić botoks?Ćwiczenia na drugi podbródek, wygładzanie bruzd wargowo-nosowych oraz tzw. kurzych łapek może dać efekty lepsze i dłuższe niż niejeden krem.

Wiele kobiet pragnie zachwycać urodą w każdym wieku. Często marzymy o tym, aby mimo upływającego czasu, jak najdłużej zachować młodość i naturalne piękno, tkwiące przecież w każdej z nas. Z podziwem patrzymy na kobiety, które w wieku 70 lat zachowują witalność, energię i uśmiech na twarzy. Pytamy je o receptę starzenia się z godnością, w harmonii z własnym ciałem. Wyobrażamy sobie niewiarygodnie drogie, wyszukane specyfiki, które stosują by zachować piękno i witalność.

Szukamy na półkach sklepowych i w czasopismach haseł obiecujących nam zdrowie w pigułce, uda bez cellulitu czy też gładką skórę twarzy. Wierzymy, że im droższy specyfik tym lepsze i długotrwałe efekty osiągniemy. Niestety, często okazuje się, że to na co przeznaczyłyśmy całe nasze oszczędności wcale nie działa tak jak tego pragniemy, a na sklepowej półce dawno już leży kolejna nowość, o wiele lepsza, skuteczniejsza i przy okazji droższa.

Tymczasem recepta na młodość w każdym wieku leży w nas samych.

To przede wszystkim bogata w minerały, witaminy, błonnik i nienasycone kwasy tłuszczowe dieta I gimnastyka całego ciała. Wszystkie te elementy służą wspieraniu naszego organizmu w procesie regenerowania się i gwarantują zachowanie młodości, witalności i energii.

Jeśli spojrzymy na nasz organizm jak na cudowną przetwórnie biochemiczną, która dostarczany przez nas pokarm przetwarza na energię oraz substancje potrzebne do naprawiania – regenerowania naszych komórek, wówczas stanie się dla nas jasne, że tylko dostarczając wszystkich potrzebnych surowców możemy zagwarantować jej skuteczne działanie.

  • Powinnyśmy więc dbać o to aby były to surowce nie zanieczyszczone substancjami toksycznymi (pestycydami, chemicznymi środkami konserwującymi, itp.), a także nie wyjałowione – nie pozbawione wartości odżywczych (np. wysoko przetworzona żywność)
  • Szukajmy produktów przetworzonych w jak najmniejszym stopniu, zawierających jak najmniej sztucznych dodatków – czytajmy metki, pytajmy o skład.
  • Szukajmy sklepów z ekologiczną żywnością.
  • Warzywa i owoce bez pestycydów i konserwantów smakują o niebo lepiej!
  • Pijmy dużo naturalnych soków.
  • Odżywiajmy nasze ciało także od zewnątrz.
  • Przypomnijmy sobie recepty naszej prababci na kosmetyki z ogórka, żółtka czy siemienia lnianego.

Drugim krokiem do młodości w każdym wieku jest gimnastyka całego ciała. Nieużywane mięśnie z czasem słabną i zanikają, a skóra wiotczeje. Dlatego bardzo ważne jest aby wzmacniać je poprzez systematyczne ćwiczenia.

  • Każda forma ruchu będzie miała korzystny wpływ – spacer, jogging, pływanie, fitness itp.
  • Pamiętajmy też o tym, że ćwicząc mięśnie ciała w naturalny sposób masujemy również organy wewnętrzne, poprawiając w ten sposób ich ukrwienie, a tym samym dostarczając im więcej substancji odżywczych – regenerujących.
  • Ćwicząc nie zapominajmy o szyi i twarzy – to także części naszego ciała!
  • Gimnastyka mięśni twarzy, dzięki temu, iż skóra jest bezpośrednio do nich przyczepiona będzie miała pozytywny wpływ na wygładzanie zmarszczek oraz zapobiegać będzie powstawianiu nowych.

Jest to kolejny element zachowania młodości w każdym wieku, opierający się wyłącznie na wykorzystaniu naszego wewnętrznego potencjału i możliwości, jakie dała nam sama natura. Praktykując od lat, przekonuję się każdego dnia, że zachowanie gładkiej i jędrnej skóry twarzy nie jest przedsięwzięciem tak trudnym i kosztownym jak by mogło się wydawać.

Serdecznie zachęcam was do stosowania recepty na młodość w każdym wieku, prezentując poniżej kilka wybranych ćwiczeń na drugi podbródek, wygładzanie bruzd wargowo-nosowych oraz tzw. kurzych łapek.

ĆWICZENIE ELIMINUJĄCE TZW. DRUGI PODBRÓDEK

 

1. Uchyl lekko usta.

 

 

 

2. Wysuwaj podbródek do przodu, napinając przy tym przez 5 sekund mięśnie żuchwy, a następnie rozluźnij je. Powtórz ćwiczenie 10 razy i zakończ szerokim uśmiechem.

 

ĆWICZENIE NA WYGŁADZENIE BRUZD NOSOWO WARGOWYCH I DROBNYCH ZMARSZCZEK W OKOLICY UST

 

1. Zamknij usta, po czym wysuń język przed przednie zęby. Napnij mięśnie górnej wargi, wytrzymaj tak przez 5 sekund.

 

 

ĆWICZENIE WYGŁADZAJĄCE „KURZE ŁAPKI”

 

1.Ułóż opuszki dwóch palców prawej ręki na szczycie kości prawego policzka i pociągnij skórę w dół. Następnie spróbuj zamknąć prawe oko, ale palcami przyciskającymi policzek oddziałuj z taką siłą,  aby oko nie mogło się zamknąć. Powtórz ćwiczenie 10 razy. To samo ćwiczenie powtórz dla lewego oka – również 10 razy.

 

Przygotowała : Patrycja Kondracka – autorka książki „Sekret młodości Facefintess” www.facefitness.pl

powrót